31 Ekim 2015 Cumartesi

Jamaika Blue Mountain Coffee

Daha öncelerde en pahalı kahve olduğunu ve zor bulunduğunu bildiğim bir çeşit kahvenin adını kahve festivalinde öğrenme imkanı buldum. Adını neden google amcaya sormadım inanın bilmiyorum :) Kısmet o güneymiş. Bu merak uyandıran kahve 'Jamaika Blue Mountain Coffee'. Festivalde bütün kahveler bir çuval içinde bulunurken; değerli ve nadir bulunan bu kahve ahşap varillerde tutuluyor. Diğer kahvelerden farklı bir lezzeti olduğu söyleniyor. Sınırlı miktarda üretilmesi ve kaliteli olduğundan dolayı da fiyatı oldukça yüksek.


'Nerede tadına bakabiliriz?' diye sorduğumda çok nadir bulunduğunu ve etiler civarında bir iki yerde bulabileceğimizin cevabını aldım. Fakat bir fincanın fiyatını duyduğumda şok geçirmedim değil. Bir fincanının 50-60 tl civarı olduğu söylendi. Bu yüzden yukarıda merak uyandıran kahve olarak belirttim :) Fiyatı bu kadar yüksek olan bir kahvenin tadı merak edilmeyecek gibi değil :) Peki bu kahveyi diğer kahvelerden farklı kılan nedir buyrun inceleyelim..

'Blue Mountain' Jamaika adasının doğu yamaçlarında yer alan bir tepe.  Tepenin üst kısımları sık ormanlık ve koruma bölgesi. Jamaika kahvesi; 2300 metrelik dağın 1600 metre yükseklikteki yamaçlarında yetiştiriliyor. Sıcak bir havaya sahip olmasına rağmen nemli ve bol yağmur almakta. Fakat lojistik zorluklar sebebiyle yüksek miktarda üretilemiyor. Bu bölgede yetişen kahve, dünyanın en iyi kahvesi olarak bilinmekte. Üretim alanının darlığı sebebiyle üretilen kahve sınırlıdır.  Üretilen kahveler yeşil çekirdek halinde yukarıdaki resimde görmüş olduğunuz ahşap varillere koyularak bölgelere dağıtımı yapılmaktadır.


Blue Mountain kahvesi yıllık üretiminin %90 ı Japonya tarafından satın alınmakta. Geri kalan kısımlar ise dünyanın  geri kalanına dağıtılmakta. Bu nedenle bu kahve Japonya dışında neredeyse her yerde pahalı. Yani Japonya'ya yolunuz düşerse bu kahveyi daha ucuza temin edebilirsiniz :) 

Bu kahve Jamaika'nın özel bir bitkisi değil. 1728 yılında vali Sir Nicholas Lawes'in getirdiği çekirdeklerden yetiştirilmiş. Hafif tatlı ve aromatik bir kahve aynı zamanda temiz tadı ile tanınmakta. 

Okuduğum kullanıcı yorumlarına göre içerken fındıksı bir aromaya sahipken, içtikten sonra ağızda çikolatamsı bir tat bırakıyor. Espresso şeklinde değilde filtre kahve gibi tüketiliyor. Tercihe göre sütlü veya sütsüz tüketilebilir. Araştırmalarımdan sonra ne kadar merak etmiş ve her ne kadar kahve tutkunu olsam da bir fincan kahveye o parayı verecek kadar delirmedim :) Yolu Japonya'ya düşen benimle iletişime geçerse sevinirim :) 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder